Statens misslyckade strategi kring inhemsk animalieproduktion – länsstyrelsernas roll.

Vi ser det i län efter län rädslan hos djurägare att Länsstyrelsen ska komma och ta djuren, kräva viten och ge djurförbud eller på andra sätt trakassera. Vissa regioner är hårt ansatta och där försvinner gård på gård.

Ett övergrepp på en gård drabbar ofta hela trakten runtomkring när grannar ser vad myndigheter kan åstadkomma. Det blir en tysthetskultur där rädslan råder.

Sverige har nu snart lägst försörjningsgrad inom EU på animalieprodukter. Jordarna och klimatet i Sverige är anpassat för djurhållning sedan tusentalet år. Grönsaker behöver gödsel – från djur. Det mesta importeras eftersom det inte kan odlas.

Förföljelsen av djurägare och utraderingen av djurhållningen är vansinne.

Den är inte hållbar ekonomiskt, klimatmässigt, miljömässigt och politiskt!

Svenska folket måste vakna och kasta ut de myndighetsansvariga som förstör landet.

Det måste ske NU!

Kunskapen fanns, men