Handläggartest – kan tillämpas på Länsstyrelsen!

Man förundras över hur länsstyrelsens djurskyddsenheter kan ha så ondskefulla handläggare. Att djurägare tar livet av sig och att de plågar djur till döds verkar inte påverka dem det minsta. En del verkar njuta av situationen när de stjäl djur med tanke på de hånleenden de ofta uppvisar på inspelningar.

Ofta ser man dessa ha svårigheter med att lyssna till andra och ta in fakta samt se en helhetsbild i olika situationer. Det blir begreppsförvirringar kring olika detaljer och känslor.

Psykologen Maria Alejandra Castro Arbelaez har skrivit mycket om dessa personlighetsdrag och här är utrag från hennes förklaringsmodell

”Själviska människor som saknar empati:

Människor som saknar empati sätter sig inte in i en annan människas situation. Därför ignorerar de andras känslor, tankar och önskningar. En av de mest framträdande egenskaperna hos människor som saknar empati är deras själviskhet.

Människor som saknar empati kan vara mycket själviska. De tänker på sitt eget välbefinnande först utan att tänka på andras behov. De utnyttjar också situationer och människor till egen fördel”.

Vi har flera gånger stött på detta hos djurskyddshandläggare, till exempel Gävleborgs län.

De är inte nåbara för kommunikation och de svarar på frågor som ” jag hör vad du säger”, ”min bedömning är” utan att ge reflexion över hur de resonerar. Att prata med en empatistörd människa upplevs ofta som att prata med ”en vägg”.

Dessa människor ska ju inte arbeta i beslutande funktioner mot andra människor. De utgör en fara för omgivningen.
I det korta förloppet skapar de ärenden och pengar för sin verksamhet.
I det långa förloppet tar de död på hela sin verksamhet och all tilltro.
Dessa handläggare måste omgående tas ur tjänst! De är farliga!
Det finns testredskap hur man kan avslöja empatistörda djurskyddshandläggare.

Djurskyddshandläggare färdig för att testas!

SkrivUt
Notify of
Would love your thoughts, please comment.x
()