Länsstyrelsen skapade tidningsdrev – djurägare tog sitt liv!

Länsstyrelsen i Stockholms län ville sätta dit en hästägare utanför Stockholm. De kontaktade därför länstidningen i Södertälje som hängde ut hästägaren i sin tidning med hjälp av länsstyrelsens påståenden.
Så var drevet igång!
Detta underlättade för länsstyrelsen att med polishjälp stjäla hennes hästar med allmänheten som påhejare. Hästarna var det inga större fel på men hästägaren blev så knäckt att hon omgående tog sitt liv.
Pressens opinionsnämnd (numera Mediernas etiknämnd) fällde länstidningen.

Länsstyrelsen borde förstås anmält sig själva och genomfört en händelseanalys utförd av oberoende part. Istället tystades allt ner på sedvanligt länsstyrelsemanér.
Bara två veckor senare blev samma länsveterinär på Länsstyrelsen direkt inblandad i ett nytt självmord av en djurägare. Tror någon på slumpen?

På grund av bristen på fungerande tjänstemannaansvar kan handläggare på länsstyrelserna fortsätta att härja fritt med nya självmord som följd i en evig följd.

Så genomruttet är Länsstyrelsen s.k. djurskydd!

En fråga till Länsstyrelsen – vad det värt det?
Ni hade kunnat kommunicera och stötta istället!
Reflekterar ni överhuvudtaget vad ni håller på med? – människor och djur dör på grund av er verksamhet som dessutom kostar enorma summor för samhället!

SkrivUt
Notify of
Would love your thoughts, please comment.x
()