Myndigheters bristande hantering av djur ytterligare exempel!

När Länsstyrelsen gör sina kontrollbesök trakasseras djurägare trots att djuren mår bra. Påstådda risker beläggs med förelägganden och efter tre stycken kommer djurförbud som ”ett brev på posten”.
När kommunen uppdagas med 30 dödade katter i en frysbox där chipen inte varit kontrollerade, låtsas man som om det var ett litet misstag!
Kommunen borde istället omedelbart göra en haveriutredning med händelsekedja samt att någon person tar ansvar för händelsen som självfallet ska utredas av oberoende polis och vederbörande ansvarig straffbeläggs!
Vi vet ju alla att ”vi är inte lika inför lagen”. När myndigheter begår brott tystas det ner och ingen får något straff. När djurägare påstås (utan bevis) inte följa djurskyddslagen får denne livslångt djurförbud samt alla sina välskötta djur stulna varav vissa kanske dödas och hamnar i en frysbox!
Då genomruttet är svenska myndigheters hantering av djurskyddet!

STOPPA
LÄNSSTYRELSENS